Stres Twoim wrogiem


Lekarze podkreślają często, że stres jest czynnikiem, który bardzo wpływa na cały organizm, nie tylko na poziom cholesterolu ale także na inne aspekty zdrowotne. Musimy starać się obniżyć poziom stresu w ciągu dnia do minimum. Warto także pomyśleć o rzuceniu nałogów takich jak palenie papierosów czy picie kawy lub nadmiernych ilości alkoholu.




Cholesterol - zapobieganie


Zapobieganie

Mamy już sporą wiedzę dotycząca cywilizacyjnej choroby polegającej na zwiększonym poziomie cholesterolu w organizmie człowieka. Wiemy już co to jest za choroba, jak powstaje, co powoduje oraz jakie są tego skutki. Skutki czyli powikłania są chyba najważniejszą sprawą o jakiej się dowiedzieliśmy. Wiedząc co nas czeka możemy się zmobilizować do tego aby zapobiegać powstawaniu choroby zwanej potocznie cholesterolem (zwiększona ilość cholesterolu wpływa niekorzystnie na organizm człowieka, a nie sam cholesterol).


Tak więc jak zapobiegać zwiększaniu się poziomu cholesterolu we krwi? Ważne jest aby systematycznie wykonywać podstawowe badania pozwalające stwierdzić nam jaki poziom cholesterolu we krwi obecnie mamy. Dzięki temu będziemy mogli obrazować wartość cholesterolu i sprawdzać czy nie zaczyna on rosnąć.


Jakie są więc najlepsze metody zapobiegania podwyższonemu cholesterolowi? Rzecz jasna podstawą jest dieta. Należy spożywać odpowiednie pokarmy o niskiej zawartości cholesterolu. Należy jednak pamiętać aby totalnie nie wyeliminować cholesterolu z naszej diety ponieważ jest on potrzebny do normalnego funkcjonowania naszego organizmu. Dla osób zauważających wzrost cholesterolu w swoim organizmie poleca się dietę niskocholesterolową.


Kiedy już przejdziemy na odpowiednią dietę należy pomyśleć także o zmianie swojego trybu życia. Mowa tutaj oczywiście o aktywniejszym trybie życia, nie ma nic gorszego dla naszego organizmu jak totalny brak ruchu, nawet pół godziny biegania dziennie znacznie wpłynie na nasze zdrowie.